Friday, May 24, 2013

Intuisi Seorang Ibu

Nak share cerita sikit..today PTD result kluar kan..so dengan bangganya nak bagitau saya GAGAL hahahaha..tak de la sedih mana pun..sbb mmg dah sedia maklum..exam PTD sgt tuf..redha je..
Niat di hati tak nak bgtau mak saya..ada niat nak menipu lagi tu muahahha..bukan apa tak nak dia kecewa kuikui..

Tiba2 ptg td dpt panggilan dari mak saya..

ibu :'hello KL ada apa2 ke?'
anak: 'ada rally..light up candle for adam adli'
ibu : 'bukan..tiba2 mangkuk kat tangan jatuh n pecah..takut la anak2 kat KL ada apa2 dalam kesusahan ke'
Anak : oh..failed PTD
Ibu : Diam sesaat 'Alhamdulillah..takpe bukan rezeki lagi..ermmm nanti tolong topup kan credit k dah nak habis..

Wakakakka...mak aku lawak betik..dalam suara hampa sempat lagi paw topup..aku tahu dia hampa..dia mahukan yg terbaik..tapi aku yakin ini juga yang terbaik dari 'Dia'...kita tidak akan pernah tahu apa yg terbaik buat kita..jgn berduka..sabar dan terus berusaha :)

Maka, Jangan pernah kau sangkal kehebatan intuisi keibuan..sungguh, ia maha dahsyat kawan.. Intuisi ibu tidak memerlukan media sosial... ibu maha tahu, selepas DIA yang nombor satu...'speed' DOA nya lebih laju dari cahaya..jaga2 selagi ada..dia syurga dunia :)

No comments: