Wednesday, August 5, 2020

CoVid19-MCO-2020 💘

My last post was february 2019

Semakin tua semakin berkurang masa semakin sempit jiwa semakin hilang fokus dalam menulis...

Nak becerita panjang kisah 2020 pon sepertinya begitu pantas 2020 mahu meninggalkan kita

Dengan segala macam perkara yang berlaku menggemparkan dunia dengan didatangkan sekecik2 virus...

Aku bersyukur kerna covid-19 la aku ambil keputusan meletakkan sehelai kain di atas kepala...tak pernah aku kata sempurna sekadar lain dari yg sebelumnya..wallahi masih banyak yang berlu dinilai tapi izinkan aku melangkah dengan cara aku...semoga tuhan sempatkan semoga tuhan kkra setiap kesungguhan

Almadulillah kerna covid juga kakak2 aku mula belajar mengaji...bergema rumah2 mereka dengan bacaan kalam suci...ini adalah satu isnpirasi...semoga terpelihara kalam suci Illahi dan kekal mekar dalam hati dan jiwa mereka setiap masa

Aku cukup berterima kasih buat apa yang didatangkan kepada kita smua...ada yang diambil nyawa ada yang terpisah dari keluarga ada yang sedang bertarung nyawa dan aku pula diberi kekuatan dengan cara aku tersendiri...

Banyak yang kita belajar dari pandemik ini...segalanya seperti asing sekali pada awalnya tapi semakin normal kini....

MCO banyak memberi erti sebuah kehidupan...'dikurung' berminggu lamanya...bekerja dari rumah...keluar membeli keperluan pon rasa takot2 pada masa tu..hampir 30 hari aku dan ej makan bersama dari breakfast lunch & dinner...sepanjang MCO juga kami mengamalkan cara hidup sihat walau dirumah sahaja...low impact homeworkout hampir setiap hari sepanjang MCO...tiada bazar ramadhan yang kami kunjungi dan hanya sekali kami berkumpul dengan heam n mumsky....dan yang menghibakan selama 30 hari tanpa jemu ibubapa akan call tanya apa menu dan 30 hari itu jualah mereka berbuka berdua...aku dan ibu berjaya khatamkan alquran dalam ramadhan yang tidak pernah berlaku sebelum ni...kerna banyaknya masa terluang kami diberi kesempatan...ikatan kekeluargaan sepertinya semakin indah walau berjauhan hati masih bertaut...

Hari raya hanya sambut dikota sembat bervideo call saja dengan kedua ornag tua..sungguh hati rasa hiba tapi sesungguhnya DIA lah yang maha memelihara

Tiada lagi ungkapan yang harus aku ungkap melainkan puji dan syukur buat tuhan sekalian alam 💘

No comments: