Tuesday, June 26, 2018

3 Syawal.Frienzy

Mumsky kebosanan cuba utk membuat kejutan...raya pertama dan kedua kami berempat aku ej n parents beraya (makan angin) di terengganu...mak aku malas nak memasak beria kepenatan katanya aku hormati keputusan mereka maka ke terengganu kita, tak buat apa apa, tidur bangun d hotel saja...yang lain beria bergambar raya bersama keluarga kami sudah di tepian pantai menjamu selera bekalan di pagi raya...itulah cerita syawal tahun ini

Raya ke 3 kami balik semula ke kelantan...sampai2 je rumah aku tgk beria plak mumsky masak...aku nak terjah makanan kelaparan dia kata tgu dulu kita ada tamu...aku sangkakan sepupuku...rupanya mereka yg selalu meriahkan hari kelahiranku...diusia senja bukan lagi suprise yang aku tunggu bila maut menghampiriku...

Terkejut? Ada la jugak sbb bukan aku yg menjemput maka ada kejutan disitu wajah yg memakan masa 3 saat utk mindaku memproses maklumat...seperti biasa ali n beddi (lelaki) yg jadi bahan tenungan...dasar mata keranjang 

terima kasih buat setiap kesudian dan masa diluang dalam kesesakan dalam kesibukan dalam rajuk dalam kelam...sungguh tidak pernah ada setimpal balasan mampu digantikan...

 

No comments: