Tuesday, February 27, 2018

Gantung

bukan susu cap gantung

bukan pula ke tali gantung

berharap

dulu aku banyak bukan banyak tp hampir seluruh denyut nadi aku bergantung dgn manusia...sahabat handai dan keluarga

tak sekejap la lama gila nasib tak gila

tiba lah hari kejadian yg merubah segala
yg bercahaya menjadi gelap gulita
harapan tinggal harapan cuma
saat aku tutup segala pintu yang membawa aku kesana
kemana?
kedalam jiwa dan kepercayaan sesama manusia
hilang dalam kegelapan yang aku reka di jiwa
maha suci engkau wahai sang pencipta

tak kenal derita saat kau tak dtgkan bahagia
tak kenal sakit saat kau tak datangkan sihat
tak kenal penipuan saat kau tak datangkan kebenaran
tak kenal yang palsu saat kau tak datangkan yg asli
tak kenal maka tak cinta
semakin kenal semakin hilang pengharapan dijiwa
engkau zat yang memegang setiap jiwa
yang satu selamanya
tak bersatu tak terpisah jua
terima kasih untuk perkenalan sementara
sebelum dijemput utk pertemuan seterusnya

satu bukan dua
selamanya kau ada
tidur dan jaga
gelap dan cahaya
ada sebelum ada
ada yang mustahil tiada

Lima tujuh tiga bersama selamanya 💓

No comments: