Tuesday, February 9, 2016

Phuket CNY 2016 Beach Holiday : Day 2

Pagi2 lagi dalam pukul.745pm driver van datang pickup kat hotel untuk ke south of phuket...boat ke island naik dari situ lah...xbanyak gambar aku bz berendamm...sevenarnya aku lagi suka pulau kat krabi...kat sini sedikit bosan cuma ada ikan sebagai peneman 







Sebab dah pandai bajet dah so aktivitas pulau kami amik half day aje..by 12pm dah balik ke patong smula dah..tak payah nak berjemur seharian lah..panas nak mampos..lagi pon skrg ni musim hujan petang so bahaya utk boat kecik...rough sea sgt tak sesuai utk org tua mcm aku..lambungan ombak buat aku melugai....


ok disebabkan kami balik awal so petangnya kami jalan2 la kat pantai patong sambil cuci mata...Patong ni mmg tourist spot...org kat tepi pantai ramai setiap masa...mat saleh biasalah gemar berjemur sampai crispy kulit rasanya...


Kami lepak junceylon mall kejap sambil minum kopi..pastu beli street food pancake siam ni mmg femes lah...makan je lah...kul 8pm mcm tu kami jalan2 cuci mata kat bangla road...ala yg terkenal dengan street cuci mata lah...lalu je lah...tgk apa ada disebalik kelembutan tutur kata...nak tgk yg main senggol senggol gentel gentel raba raba tu semua depan mata...ada jugak tarian tiang separa bogel dan bogel terus..aku tak masuk lah...walau ada keinginan nak masuk tgk apakah yg dilakukan...promosi ping pong show secara besaran..sebok la org2 tu suruh ej beli tiket..gila apa ke.aku tak pulak dia ajak..solehah agaknya rupa...aku tak tunggu la sampai kul 11 12 malam tu...takot tak sanggup mata melihat akal mentafsir hati membuta...pattaya pun sama la mcm ni kan...tp bila baca review ramai yg kata phuket lah ibu sawatnya...ni wonder tsunami pernah sapu bersih segalanya satu ketika...kau langgan pelacur atau kau semayang lebam dahi semua akan kena bila datang bala umum namanya... 
Pancake
Janceylon Mall


Try la sambil lalu bangla street sambil zikir...tgk lagi banyak zikir ke lagi banyak melopong









malam masih muda...








No comments: