Tuesday, July 16, 2013

Detoxification

Bahasanya tampak scientific hebat dan gah..hakikatnya hanyalah berpuasa..usah terlalu taksub dengan teori 'mereka'...'kita' juga ada...

Berpuasa maksudnya saja sudah merangkumi semua...'menahan diri dari lapar dahaga bermula dari terbit fajar siddiq  sehingga terbenam mentari'...indah aturannya utk tubuh manusia...selain pahala berganda ia juga masa utk menjaga setiap organ manusia..

Kalau di barat mereka disarankan melakukan detoxification or whole body cleanse sekali seminggu..apa kurangnya yg diajarkan penghulu agung kita utk berpuasa isnin dan khamis ;)

Inikan pula sebulan berpuasa dalam setahun...waktu kita berpuasa ia bisa merehatkan organ manusia...ginjal akan mengeluarkan segala toxic dalam badan...ia membaiki peredaran darah manusia...membaiki sel sel manusia..cantik bukan aturannya..

Maka bulan puasa adalah waktunya..jaga segala..selain amalan jaga tubuh badan..waktu berbuka pastikan apa yg dimakan adalah to feed ur body cell not to feed ur lust ;)

Dibarat kita sedia maklum diajar utk memulakan pemakanan dgn memakan buah2an...tamar itu apa kategorinya ;) 

Biar berpuasa jangan lupa lakukan sedikir regangan..keluarkan sedikit sisa kumuhan dari kulit..jangan jadikan puasa sebagai alasan ;)

Puasa ini masanya..kita coba ya ;)

No comments: