Friday, February 22, 2013

Reading habit

Gelegak taik telinga barangkali bila aku mula menyatakan hasrat mahu mula 'membaca'...aku bukan dilahirkan sebagai seorang yg mencintai buku walau duniaku semakin diselubungi buku...no wonder bengap masa sekolah dulu..aku dgn buku mmg tak masyukkk...kalau bagi aku buku, aku terpinga2 aku tak tau nak buat apa...dari kecik aku bukan penggemar buku..datang la budak setan ke budak jahanam ke love story ke romance ke magazines ke apa ka aku boo layan..(kamasutra maybe layan skit kot)


So makin dewasa aku cuba menanam minat tapi terkubur dipertengahan jalan..baru merangkak mencari bahan bacaan yg aku minat...aku lebih cenderung membaca true stories sbb kalau sedih pun air mata yg gugur tu berbaloi..setakat tangkap leleh cintan dgn membaca novel rekaan manusia mmg tak lah.. novel cinta ayat berbunga mmg aku tak minat...asal novel melayu haruslah jejaka kaya mainkan hati wanita miskin..ohhh nonono...dont waste my time n my tears lol..aku lebih suka reality...kalau nak reka mcm tu baik aku tgk drama ke movie ke mcm tu tak pe pulak..ini rekaan semata2 tiada kena mengena dgn yg hidup n mati...Al- kisahnya aku tak akan bazirkan otak n mata aku utk membaca cerita khayalan n rekaan manusia...termasuk cerita politik mistik tahyul lucah dll...


Dah aku merepek ni kenapa?? Aku nak mula membaca sebenarnya...aim aku 1 buku 1 bulan...tp tak tau mana nak mula..masih buntu...bantu aku...kenapa tiba2 nak membaca? sbb aku rasa bodoh dan dungu sgt hidup tak membaca ni..otak makin lembab..pengisian jiwa makin kurang...pemikiran semakin menyasar...idea2 semakin malap...dunia rasa gelap...



Buku apa nak baca?? buku apa yg best utk dibaca ?? macama mana nak tanam sifat suka membaca?? bila nak mula???


p.s : Mari membaca

No comments: